Huishoudelijk reglement Stichting PaCo

Naast de statuten, die vastliggen bij de KvK hebben we een huishoudelijk regelement opgesteld wat voor elke deelnemer geldt.  Voor situaties waarin de statuten of dit huishoudelijk regelement niet voorziet, geldt een Fair Use Policy. Met andere woorden: het gezond verstand gebruiken denkend aan de doelstelling van Stichting PaCo en verantwoording van het gebruik van de ingelegde gelden.

Waar in het huishoudelijk regelement het woord ‘deelnemer’ gebruikt wordt, is dit uitsluitend de medewerker van Elopak BV, die maandelijks via het salaris de vastgestelde bijdrage doneert aan Stichting PaCo.

1. Doelstelling van de stichting Paco

• De doelstelling is evenementen te organiseren voor deelnemers van de stichting PaCo.  Hiertoe doneren de deelnemers  een maandelijkse bijdrage, voor het gemak noemen we dat “Contributie”. Ook Elopak BV als werkgever ondersteunt de stichting PaCo financieel, middels donaties.
  • De deelnemers kunnen deelnemen aan de door St PaCo georganiseerde activiteiten en evenementen, hiervoor wordt in de regel een eigen bijdrage gevraagd.
  • St PaCo kent een bestuursmodel met Voorzitter, Penningmeester en Secretaris en algemene bestuursleden. Liefst is de samenstelling zodanig dat de afdelingen binnen Elopak BV evenredig vertegenwoordigd zijn.
  • Het bestuur bestaat momenteel uit 6 vrijwilligers:
    Marc Stam - voorzitter, Peter Boekhorst – secretaris, Laurens Weemaes – penningmeester, Stefan Liefting, Chris Kroon en Rachel Jonker.

2. Contributie/Bijdragen

• Aan- of afmelden van nieuwe deelnemers gaat via jolanda.bakker@elopak.com
  • Het innen van de contributie gaat via de loonadministratie
  • Eventuele eigen bijdrage voor een evenement gaat via de loonadministratie.
  • Informatie die van deelnemers nodig is (denk bijvoorbeeld aan NAW gegevens, verwerking mbt contributie/eigen bijdrage), worden conform de  AVG wetgeving opgeslagen en gebruikt.

3. Voorwaarden evenementen

• Bij alle activiteiten die bij de stichting organiseert moeten deelnemers zelf aanwezig zijn tenzij anders aangegeven.
  • Per activiteit wordt aangegeven of er introducees of thuiswonende gezinsleden bij een activiteit kunnen aansluiten. Introducees betalen altijd de volledige kostprijs, tenzij anders aangegeven.
  • Deelname aan activiteiten is altijd op eigen risico. Onze busreizen zijn wel verzekerd, maar de Stichting accepteert geen aansprakelijkheid voor andere gebeurtenissen.
  • Aan- en afmelden voor een evenement gaat via het e-mail adres paco@elopak.com Dit staat ook op de aankondigingen vermeld.
  • Na aanmelding ontvangt u altijd een bevestiging. Dan pas is de aanmelding geldig. Eventueel is er een wachtlijst of zal er een loting voor deelname plaatsvinden.
  • Bij verhindering; dit dient minimaal  het aantal dagen voor het evenement te gebeuren zoals vermeld op de flyer. In dat geval zal normale restitutie van het te betalen bedrag plaats vinden.
  • Minderjarige kinderen dienen altijd vergezeld te zijn door een volwassen deelnemer, tenzij anders overeengekomen.
  • PaCo behoudt zich het recht voor, om zonder opgaaf van redenen een evenement uit te stellen of te annuleren. In dit geval zal normale restitutie van betaalde bedragen plaats vinden.
  • Deelnemers gaan akkoord met het eventueel plaatsen van foto’s/film materiaal op website of ander medium. Mocht een deelnemer hier bezwaar tegen hebben, kunnen ze dit duidelijk maken doormiddel van het dragen van een button, conform de huidige regelgeving.

Annuleringsvoorwaarden

De inschrijving voor een evenement kan door een deelnemer aan de stichting geannuleerd worden onder de volgende voorwaarden:

• Overlijden of ernstige ziekte van jezelf of een naast familielid
  • Medisch noodzakelijke ingreep die jij, jouw partner of kind moeten ondergaan
  • Complicaties bij zwangerschap
  • Echtscheiding
  • Ernstige schade aan jouw huis of bedrijf
  • Onvrijwillige werkeloosheid na een vast dienstverband
  • Uitdiensttreding

Het inschrijfgeld zal dan niet door de loonadministratie worden verrekend.